Buskørsel

BUSKØRSEL

Elever på kommunens folkeskoler har ret til gratis transport til og fra skole, hvis de går på distriktsskolen, og hvis skolevejen har en vis længde.

For elever som har ret til gratis buskørsel iflg. gældende afstandskrav gælder følgende:

1. Hvis eleven har haft buskort/skolekort i skoleåret 2022/2023 og samtidig har ret til gratis buskørsel i det nye skoleår som starter onsdag den 9. august 2023 - så skal eleven anvende det samme buskort/skolekort som i skoleåret 2022/2023.

2. For nye elever, og elever som ikke tidligere har haft buskort/skolekort gælder, at buskortet/skolekortet udleveres 1. skoledag.

Gældende afstandskrav:

• Børnehaveklasse til 3. klasse: mere end 2,5 km
  • 4. til 6. klasse: mere end 6 km
  • 7. til 10. klasse: mere end 7 km

Der kan dog i visse tilfælde bevilges gratis transport uanset skolevejens længde. Det kan eksempelvis være i forbindelse med:

• Farlig skolevej
  • Midlertidig sygekørsel (f.eks. en elev med benet i gips, som ikke selv kan transportere sig til og fra skole)

Ønsker du at søge om gratis skolebuskørsel til dit barn, skal du kontakte Mie på kontoret.